KIA Gablini       Információk       Hírek       Minden kiderült az új Kia Sorentóról
Minden kiderült az új Kia Sorentóról
Minden kiderült az új Kia Sorentóról
Koreában bemutatkozott az elődje sikerére építő vadonatúj Kia Sorento. Az új, lágyabb formaterv és a plasztikusan megformált felületek minden eddiginél kifinomultabb megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak, amely több helyet és számos innovatív jellemzőt, szolgáltatást is kínál. Minden részlet kiderült róla.

A harmadik generációs Kia Sorento tervezői „utcai farkasként” (Streetwolf) emlegették az új autó ihletadó forrását. Bár a formai változások evolúciós folytonosságról tanúskodnak, finoman megváltoztatják a Sorento karakterét, kiemelve lendületes profilját, miközben kifinomultabb, és a korábbinál merészebb kiállással vértezik fel az újdonságot.

Az új Sorento orrát az oldalfalra átnyúló, elnyújtott fényszórók és a korábbinál markánsabb megjelenésű ködfények határozzák meg. Szintén fontos stíluselem az eddiginél függőlegesebb helyzetű „tigrisorr” hűtőmaszk. Az új modell oldalnézetből megőrizte a Sorento jellegzetes formai elemeit: az elnyújtott motorháztetőt és a karakteres, széles D-oszlopokat, ám ezeket alacsonyabb tetővel, magasabb övvonallal és lendületes sziluettel kombinálja. Az autó farán hangsúlyosabb vállakat és háromdimenziós rendszámtábla-mélyedést találunk. A külső méretek is változtak: a Sorento nőtt (+95 mm, 4780 mm), továbbá alacsonyabb (-15 mm, 1685 mm) és szélesebb (+5 mm, 1890 mm) lett.

Az igazán jelentős változások azonban a Sorento utasterében várnak ránk. Az utastér kialakítása a „modern és széles” tematikát követi, ezzel vízszintes tájolású dizájnt hoz létre. Ugyanezt a kialakítást tükrözi a korábbinál szélesebb műszeregység, valamint az ajtóborításig nyúló, az utasokat körülölelő műszerfal. Az eddiginél nagyobb arányban alkalmazott puha tapintású anyagok, illetve a bőr prémium hangulattal ruházza fel az új Sorentót. A beltér egyik legjellegzetesebb formai eleme a svájci karórák ihlette kezelőfelület, amely új, ezüstszínű keretbe foglalva alkalmazza a Kia legújabb HMI (ember-gép interfész) technológiáit.

Európában és az általános piacokon szabadon választhatóan egyszínű (Saturn fekete) vagy kéttónusú (Saturn fekete és Stone bézs) színvilágban, szövet- vagy bőrkárpitozással rendelhető az utastér. Mindezeken felül opcióként barna vagy világosszürke bőrkárpit is elérhető. Az előző generációs modellénél nagyobb belméretek és a megnövelt tengelytáv (+80 mm, 2780 mm) plusz helykínálatot eredményez. Noha a tetővonal 15 mm-rel alacsonyabb, az áthelyezett ülőlapok révén mindhárom üléssorban nagyobb fej- és lábtérnek örülhetnek az utasok. A csomagtartó kapacitása is megnőtt; a padló hosszabb (akár 87 mm-rel), lehajtott harmadik üléssorral pedig 17,5 százalékkal (515 literről 605 literre) nőtt a térfogat. Az új Sorento praktikumát emellett új, padló alatti tárolórekesz is javítja.

 

 

Az öt- és hétszemélyes kivitelben kínált új Sorento második üléssora 40/20/40 arányban osztva dönthető. A második üléssor lehajtható, középső kartámasza magasabban helyezkedik el. A hétszemélyes kivitelek második üléssora a csomagtartó oldalfalán elhelyezett karokat meghúzva, a távolból is ledönthető. Piactól függően olyan funkciók is rendelhetők, mint a körkörös panoráma monitor, amely négy kamerával segíti a manőverezést és a parkolást, vagy az intelligens, motoros mozgatású csomagtérajtó. A rendszer automatikusan felnyitja a hátsó ajtót, amint a csomagtér közvetlen közelében észleli a kulcsot.

A Kia mérnökei a motorokat, a kormányművet és a felfüggesztést is átdolgozták. Nőtt a karosszéria torziós szilárdsága is. Az új Sorento piactól függően ötféle motorral rendelhető, 172 és 270 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotorok sorában megtaláljuk a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egységet, valamint a 2,4 és 3,3 literes hengerenkénti befecskendezésű (MPI) motorokat is, míg a dízelmotorok kedvelői az átdolgozott, 2,0 literes, illetve 2,2 literes ’R’ turbódízelek közül választhatnak. Európában kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral, valamint a 2,4 GDI benzinmotorral lesz kapható a Sorento; a várakozások szerint a dízelmotor teszi majd ki az eladások többségét.

Az új Sorento vásárlói a piactól függően olyan aktív biztonsági technológiák közül választhatnak, mint az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, a holttér-felügyelet, a sávváltást segítő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy a sebességhatár információs rendszer.

Miután Koreában bemutatkozott, a vadonatúj Kia Sorento október másodikán, a 2014-es Párizsi Autószalonon lép először az európai közönség elé.

Forrás: Autóblog.hu

*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom