KIA Gablini       Információk       Hírek       Kistigris: Kia Rio 1.1 CRDi EX Limited
Kistigris: Kia Rio 1.1 CRDi EX Limited
Kistigris: Kia Rio 1.1 CRDi EX Limited

Miközben a legnagyobb nemzetközi gyártók - egy-két kivételtől eltekintve - szenvedtek, eladásaik visszaestek, vagy jó esetben stagnáltak, a dél-koreai vállalatcsoport növelni tudta eladásait, s mára (a VW, a Toyota, a GM, a Daimler és a Renault-Nissan után) a hatodik helyre zárkózott föl! Az utóbbi három évben Magyarországon is látványosan nőtt a két márka elfogadottsága, az eladási listákon az első tíz közé kerültek.

Tesztünk tárgya a Rio a Kia nemzetközileg legsikeresebb autója: 2011-ben ez a modell lett az ötödik legnépszerűbb eladott gépkocsi a világon, s mellesleg a legnagyobb számban értékesített koreai autó! Pedig ebben a kategóriában igazán öldöklő a verseny: nem csak a rokon Hyundai i20-szal, hanem a Toyota Yarisszal, az Opel Corsával, a Fiat Puntóval, a Ford Fiestával, a Volkswagen Polóval, a Citroën C3-mal, a Suzuki Swifttel és a Renault Clióval is meg kell küzdenie, hogy csak néhányat említsünk a legnépszerűbbek közül.

A B-szegmensbeli Rio 2011-ben az utolsó csavarig megújult, és új aggregátokat is kapott. Mi az 1,1 literes háromhengeres, 75 lóerős dízelmotorral felszerelt változatot próbáltuk ki. S miután alig akad kisebb dízelmotorral felszerelt jármű a piacon, nagy várakozással tekintettünk a teszt elé. Szeretnénk rögtön leszögezni: nem csalódtunk!

A harmadik generációs Rio igazán figyelemre méltó kisautó. Először is: már nem is olyan kicsi, hiszen hossza 45 mm-rel a 4 métert is átlépte. Tehát az egyik leghosszabb kisautó a piacon, melynek tengelytávja majdnem eléri egy kompakt autóét. Emellett igen feltűnő külsővel rendelkezik. Vonásai kellemesek, ugyanakkor dinamikusak; a kocsi mindkét nemnek imponálhat. A kocsi főként elölnézetből hagy nyomot az emberben. A morcos tekintet és a jóval több lóerőt sejtető lökhárító rácsok határozott fellépést biztosítanak. Oldalt sem fogyott el a tervezői lendület - nézzék az oldalablakokat! - és a masszív far is szimpatikus a nagyméretű lámpákkal. A legtakarékosabb ECO Dynamic kivitel lemezfelniken gördül; egyébként rengeteget dobna még az összképen egy szép felnigarnitúra.

Az utastér az egyik legtágasabb a szegmensben, négy felnőtt kényelmesen el tud helyezkedni benne. A jobb első lábtér például akkora, hogy egy 180 cm magas utas teljesen ki tudja nyújtani a lábát úgy, hogy mögötte ülnek. A Rióban hátul is bőséges a fej- és a lábtér; mint említettem, négy személynek bőven elegendő a tér. A csomagtartó 288 literes, a kategória egyik legnagyobbja. A vezetőülés ergonómiája jó, a két könyök is pihenhet, a jobb kéz könyöktámasza kifejezetten hasznos. Nekem hiányzott az ülésből a deréktámasz, viszont elég hosszú ülőlappal rendelkezik és jól tart, több száz kilométeres út sem fárasztja ki az embert benne. A műszerfal mutatós és ötletes (a billenőkapcsolók jópofák), emellett jól áttekinthető. A műanyagok mindenhol kemények, de egyáltalán nem kellemetlen tapintásúak, az illesztések pedig szorosak, tehát az összeszerelésre nem lehet panasz.


*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom