KIA Gablini       Információk       Hírek       A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellozorendszerét
A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellozorendszerét
A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellozorendszerét

-          Extrém hidegben tesztelik a Kia Soul EV-t

-          Az új futo- és szellozorendszer hatásosan csökkenti az energiafogyasztást

-          A Soul EV akkumulátorának energiasurusége kiemelkedoen magas

 

A tisztán elektromos hajtású Kia Soul EV-t az idei második félévi bemutató elott különleges teszteknek vetették alá. A próbák extrém hideg körülmények között folytak és folynak a svéd Lappföldön. Fo cél az elektromos Soul futo-, és szellozorendszereinek fejlesztése, próbája. Az új, különleges rendszer kizárólag a vezeto környezetének temperálására is képes, amivel jelentosen növeli az autó hatótávját. A skandináv télben a homérséklet akár -35 fokig is süllyedhet, ami az elektromos hajtáslánc és az egyéb elektromos rendszerek hidegturésének tesztelésére is kiváló lehetoséget ad.

 

Az új szellozo- és futorendszer

A fejlesztés során a mérnökök elsosorban a rendszer energiaigényének csökkentésére koncentráltak, mert a futés muködtetése nagy hidegben akár 50 százalékkal is csökkentheti az elektromos autók hatótávját. A Kia mérnökei négy új technológiát is bevezettek kifejezetten a szellozorendszer energiafelhasználásának csökkentésére: kiemelkedoen jó hatásfokú hoszivattyút, okos levego-bevezetést, csak a vezeto környezetében is muködtetheto szellozést, és elore programozható szellozorendszert.

 

A hoszivattyú a légkondicionáló és az elektronikák veszteséghojét felhasználva javítja a teljes szellozorendszer hatásfokát, és ezzel hatásosan növeli az autó hatótávolságát.

 

A rendszer egy kompresszorból, egy evaporátorból és egy kondenzátorból áll, és hatásosan hasznosítja a Soul EV különbözo rendszereinek veszteségenergiáit. Így a futés nem csak az akkumulátorból használ energiát, amivel közvetlenül a megteheto távolságot növeli.

 

Az új levego-bevezeto rendszer folyamatosan figyeli nem csak az autóba érkezo friss levegot, de az utastérbol távozót, sot a páratartalmat is. A rendszer folyamatosan visszakeringeti a már felmelegített és lehutött levegot is, ehhez keveri pontosan kiszámított arányban a kabinba érkezo frisset. A friss levego arányát a homérséklet és a páratartalom alapján állítja be.

 

A Soul EV gombnyomással csak a vezetore irányítható szellozorendszere világújdonság, és akár képes az utasoldal teljes futésének és szellozésének lezárására is. A ma futó autók többségével ellentétben nem pusztán a szellozorendszer végén zár le, hanem eleve nem enged szellozolevegot a vezeto környezetén kívülre, így hatásosan csökkenti az energiaigényt.

 

A Soul EV szellozorendszere elore programozható, az utastér akár 30 perccel indulás elott lehutheto, vagy fel is melegítheto, az akku használata nélkül, amíg az autó a hálózatra kötve töltodik.

 

Nagy energiasuruségu akkumulátor

A Soul EV villanymotorja 110 LE-s (81.4 kW) és az elso kerekeket hajtja, forgatónyomatéki csúcsa 285 Nm. A lítium-polimer szerkezetu akku 27 kWh-s, és az utastér padlója alatt utazik. Sebességváltó nincs, a motor egyetlen áttételen keresztül közvetlenül a differenciálmube hajt be. Az autó kevesebb, mint 12 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/órára, végsebessége 145 km/óra, hatótávolsága egy feltöltéssel több, mint 200 km. Az akkucsomag alig foglal el helyet az utastérbol, 200 Wh/kg energiasurusége kiemelkedoen jó érték a kategóriában. A telep nem csak a hálózatból töltheto, a hajtó villanymotor is tölti motorféküzemben. A motorfékhatás három fokozatban állítható, attól függoen, hogy a töltésre, vagy a gurulással megteheto távolságra van nagyobb szükség. A Soul EV akkumulátora futheto is, erre foleg nagy hidegben lehet szükség, hatásosan növelheto vele a hatótáv.

 

Az autóba beépített 6.6 kW-os töltovel a töltési ido 5 és 7 óra közötti a hálózat feszültségétol függoen. A Soul EV a Kia elso, világszerte értékesített elektromos autója lesz, gyártása 2014 második félévében kezdodik, európai és észak-amerikai értékesítése az év végén indul.

 


*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom