KIA Gablini       Információk       Hírek       A Kia első villanyautója
A Kia első villanyautója
A Kia első villanyautója

A Kia Ray EV az 1 literes háromhengeres benzinmotorral felszerelt, egy hónapja debütált koreai Ray CUV modell közeli rokona, és a piacon úttörőként, a benzines modellel közös gyártósoron fog készülni.

A Ray EV villanymotorja 68 lóerős, melyet egy 16,4 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor lát el energiával. A telepet 10 éves működésre tervezték és a hátsó ülés alatt, ügyesen helyezték el. Bár a Ray EV 187 kilogrammal nehezebb a benzines modellnél (1185 kg), az elektromotor 167 Nm-es nyomatéka jobb menetteljesítményeket szavatol. Az EV modell 15,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és egészen 130 km/óráig képes fokozni a tempót. Az akkumulátor feltöltése 6 órát vesz igénybe 220 voltos hálózatról, gyorstöltővel a folyamat azonban csupán 25 percig tart.

Az automata váltónak két üzemmódja van: az 'E' vagy Eco mód minimális szintre szorítja az energiafogyasztást, tehát a minél nagyobb hatótáv elérésére törekszik, míg a 'B' vagy Fék mód lejtmenetben, a fékerő maximalizálásával segít.

A 3,6 méter hosszú és 1,7 méter magas Ray EV-be virtuális motorhang generátort is építettek, hogy a zajtalan haladás miatt ne következzenek be például gázolásos balesetek. 20 km/órás sebességig a VESS rendszer benzinmotor-hangokat imitál, amelyek hátramenetben is hallhatók, így a gyalogosok figyelmét nem kerülheti el az autó.


*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek konkrét árajánlattételnek. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom